Rimpact TMD Massendämpfer: Die Vibrationen am Lenker zähmen

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Re: Rimpact TMD Massendämpfer: Die Vibrationen am Lenker zähmen
Für unsere Eisdielenfahrten ist das ja auch nicht gedacht, ihr Ungläubigen. Das ist eher für Leute die hardcore Treppen fahren.

Bierernst: alle Tester die ich gesehen habe waren positiv überrascht. Stelle mir aber das ausbaldovern des optimalen Gewichts nicht einfach vor. DAS wäre doch vllt. was für die Redaktion?
 

At recent world cup DH races there was a lot of attention paid to some tin can doo-dads that appeared on various parts of certain bikes. People quickly figured out these are what is known as "tuned mass dampers", which are simple devices made with a carefully tuned weight that is suspended by a spring so it vibrates at a specific natural frequency. When attached to another sprung system, this device attempts to "block" oscillations when it is excited at that same frequency. In this case, your wheels tend to bounce off the ground when they hit a sharp bump, so a TMD on the hub absorbs that effect. To demonstrate I did some rough maths on the mass and spring needed, then attached it to a wheel and filmed in slow mo. The left wheel has no influence from the TMD, the middle has a much lighter weight and the right one is close to the optimum tune. You can see the wheel bounce is almost completely eliminated! (Ignore the frequency notes on the floor - those are not correct)​


Quelle Video u. Text:
https://www.instagram.com/p/C_wFh6QRTRR/?
 
Was wiegt das Ding? 300-400g ? 180€
Ist für die gedacht, die ihre Gabel nicht einstellen können oder im CC Bereich?
Na ja…
Normaler weise werden Unmengen investiert, um den Rad leichter zu machen. Die Industrie hat nun eine Marktlücke entdeckt: Kohle abdrucken, um das Rad schwerer zu machen. Ich vermute ein 100kg Rad würde sehr geschmeidig über die Trails rollen.
Jungs, bereitet euch vor 🤪
 
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